Koszyk z gazety nr 1 ;)


This slideshow requires JavaScript.

Gazetowe koszyki same w sobie są niezwykle proste do wykonania. Trochę czasu zajmuje kręcenie rurek ;), ale jak film wystarczająco wciągający jest, to nawet nie zauważysz jak jest ich już ze sto ;). Czasami dobrze „zatrudnić” koleżankę i tak przy plotach trochę pokręcić (dzięki Agu 😉 ).

Instrukcję zwijania rurek gazetowych można łatwo znaleźć w Internecie, z mojej strony może dołożę, jak uda mi się to sfotografować 😉

Ale gdy już mamy takie rureczki, można przystąpić do pracy. Postanowiłam mój pierwszy koszyk zrobić na tekturowym dnie.

1. Potrzebujemy dwóch kawałków równej tektury. Na pierwszej naklejamy papierowe rureczki, a drugą kleimy na wierzch.

2. Wyginamy rureczki do góry. Można je czymś związać, albo wstawić do środka jakąś formę. To drugie okazało się po jakimś czasie bardziej skuteczne, ale no cóż dopiero zaczynam 😉

3. Wkleiłam dwie dodatkowe rureczki i zaczęłam zaplatać na przemian. Wtedy właśnie okazało się, że bez dobrej formy się nie obejdzie 😉

Ah, na zdjęciach mój urwis kochany i najlepszy „pomocnik” 😉

4. Jak już osiągnęłam odpowiednią wysokość, trzeba było zakończyć. Można na wiele sposobów, tu dość prosty i szybki. Poszczególne rureczki zakręcamy o sąsiednią i wkładamy pomiędzy poziome, tak aby końcówki były w środku koszyczka. Potem wystarczy przyciąć za długie i podkleić 😉

5. Teraz trzeba przykleić na dno zmiętą gazetę.

6. Czas na malowanie. Najpierw przejechałam pędzlem bejcą. Jak koszyk wysechł, można było pomalować bejcą drugi raz, a potem bezbarwnym lakierem. Ja przeszłam od razu do lakieru kolorowego.

7. Koszyk gotowy 😉 prezentowany przez moją koteczkę 😉

2 Comments

Skomentuj

