Pled z kwadracików ;)


Poniższe zdjęcia pochodzą ze stron internetowych firmy Deagostini i z jej blogów (z różnych krajów), z oficjalnej strony na Facebook’u oraz Pinterest. Linki podane są „w obrazkach”. Wtstarczy kliknąć 😉 

 

Przez przypadek trafiłam na gazetkę o dzierganiu, będącą częścią większej kolekcji. Jest to gazetka Simple Stylish firmy Dnieagosti. Do każdego numeru dołożona jest włóczka, plus kilka innych gadżetów. Z pierwszym numerem dostałam włóczkę, druty i igłę do dziergania.

12512300_1651884158409095_3705979252704846027_n

Z kolejnym numerem były również dwie włóczki. Z następnymi będą włóczki, segregator i inne dodatki. Jak zamówisz prenumeratę, to dodatkowo dostaniesz kilka innych przedmiotów, takich jak torba do przechowywania włóczki, etui na druty z kompletem drutów w 10 rozmiarach, pojemnik na włóczkę plus nożyczki oraz zestawy różnych akcesoriów, takich jak druty pończosznicze i na żyłce w różnych rozmiarach z etui oraz kilka innych drobniejszych akcesoriów. Na stronach Facebook’owych poświęconych robieniu na drutach i na różnych blogach prowadzona jest dyskusja o opłacalności takiej prenumeraty oraz o jakości nie tylko dodatków, przede wszystkim włóczki, ale samej gazetki. Przejrzałam już dwa numery i uważam, że nie jest taka zła. Ma kilka fajnych pomysłów i inspiracji. Sposób pokazania „krok po kroku” jak coś zrobić jest inny niż uczymy się w tej części świata, jednak jak ktoś potrafi już druty trzymać, to złapie w lot o co chodzi. Oczywiście jest jeszcze kilka elementów, które mi się nie podobają, jak np. objaśnienia potrzebnych włóczek do danego projektu. Sama gramatura nic nie mówi. Jak ktoś podaje ile oczek w danym rzędzie trzeba zrobić, to wypadałoby chociaż podać do jakiej grubości wełny się to tyczy. Chodzi tu o gramaturę plus długość i proponowaną wielkość drutów. Nikt im nie każe przecież podawać konkretnych firm, ale podstawowe informacje powinny być zawarte.

sfondo-num1Podstawą zbierania kolekcji jest utworzenie pledu. Pomysł na tyle mi się podoba, że pled składać ma się z kwadracików. Każda gazetka ma instrukcję do zrobienia jednego kwadrata (poza pierwszymi dwoma, gdzie jest ich po dwa). Stąd są dokładane te włóczki, w sześciu różnych kolorach. Idea jest taka, że każdy kwadrat ma być robiony inną techniką. Taki o to ciekawy sposób wymyślili na naukę różnych wzorów. Mi pomysł się podoba. Czasami brak mi pomysłów, czasami nie wiem gdzie szukać fajnego wzoru (w Internecie jest tego stanowczo za dużo) i czasami brak mi czasu, żeby coś zrobić do końca. Niektórzy wiedzą o czym mówię ;). Mam projekt, którego nie mogę skończyć od roku ;), ale obiecuję, przyjdzie na niego czas ;).

1528571_1507047339542062_5095379895420763153_nZamówiłam prenumeratę. Dzięki temu gazetka jest trochę tańsza niż w kiosku i dodatkowo mam kilka przedmiotów widocznych na powyższym zdjęciu. Będę dostawała paczkę raz w miesiącu z czterema gazetkami. Czyli 4 kwadraty na miesiąc. Dla kogoś kto nie może w szybkim czasie skończyć projektu i ma problem z systematycznością (czytaj: Ja 🙂 ), jest to całkiem niezłe rozwiązanie. Dodatkowo można trochę dopłacić i dostanie się grubszą włóczkę w trzech kolorach na zrobienie poduch i pufy (na poduchy po 300 g włóczki, na pufę 600 g włóczki).

Bez nazwy

Włóczka jest całkiem całkiem. 50% wełna, 50% akryl. Jak dla mnie milusia ;). Podobają mi się też kolorki i kocyk w ostateczności będzie wyglądał super. A dla mnie najważniejsze, że nauczyłam się już nowego wzoru, a i haft też się znalazł ;). Jeśli chodzi o koszty i opłacalność, to wydaje mi się, że większość komentarzy które czytałam odnoszą się tylko do włóczki. Ludzie zapominają, że nic za darmo nie ma i w cenę wliczony jest również koszt za te wszystkie dodatki. Jak tak policzyć, to gazetka wcale droga nie jest. jak się komuś gazeta nie podoba i chce kupować tylko dla włóczki i dodatków, to może rzeczywiście kiepsko to wychodzi.

c7d4e38e05b57ec004aa2fa77f970ef5

 PicMonkey Collage1

simplestylishstricken.de

Kupiłam pierwszą i drugą gazetkę (były w promocyjnej cenie) i czekam na prenumeratę. Zaczęłam też robić kwadraciki na mój pled. Podpatrzyłam również jak zrobić inne proponowane projekty w gazetce, ale o tym innym razem.

                         PicMonkey Collage2

SONY DSC

 

Dziergają się już kolejne dwa kwadraty 😉

One Comment

Skomentuj

